nedeľa 14. decembra 2014

Básničky o zime


   





Je tu zima a s ňou aj najkrajšie sviatky v roku Vianoce, na ktoré sa tešia všetky deti, ale aj dospelí.

Deti z triedy Vláčika Tomáša napísali niekoľko pekných básničiek o zime. 

Spadla vločka

Spadla vločka prvá,

a za ňou hneď druhá,

a potom zas tretia,                               

všetky za ňou letia.

A už bolo snehu dosť,

deťom sneží pre radosť.

Radosti už bolo dosť,

premrzli sme až na kosť.

Poďme sa už sánkovať,

a potom hneď guľovať,

potom príde čajík teplý,

            zohreje nás deti všetky.

            Únava nás zmohla dosť,

             na dnes toho bolo dosť.

/ Lukas B./

 


Vianoce

Vo vani kapor čľapoce,

už sú tu Vianoce.

Prihlásil sa zimný čas,

na darčeky je čas zas.

Pod stromčekom darček malý,

každý čaká, komu patrí.

Je to mamkin, ockov, môj?

Uvidíme to čím skôr.

/ Mirka F./


Zima, zima

Zima, zima, zimička,

studená je ručička.

Čakáme na biely sniežik,

ktorý spadne z mrakov bielych.

Každý sa na zimu teší,

keď nám stromček pekne svieti.

Blížia sa už Vianoce,

všetko sa nám ligoce.

/ Martin K., Tomáš K./


Vianočný čas

Milí starí rodičia,

tu je pre vás kytica.

Ja mám rada Vianoce,

keď sa všetko ligoce.

Ja som vaša vnučka malá,

rada som sa s vami hrala.

Potešiť vás veľmi chcem,

darčekom, čom prinesiem./

/Nikolka F./


Moje Vianoce

Vianoce sa blížia,

ako každý rok,

v celom dome robím

vzorný poriadok.

Čistá je dlážka, polica,

z kuchyne vonia škorica.

Na stromčeku sa hviezda ligoce,

už môžu prísť moje Vianoce.

/ Lucka T. Vikinka K./




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára